PARAMECIUM – A SHOE OR A PROTIST?
Pracownia ds. Wdrażania i Wspierania Dwujęzyczności oraz Projektów zorganizowała warsztaty metodyczne, które odbyły się podczas Konferencji Języki ODNoWA 16 listopada 2019 roku na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Warsztaty poprowadziły panie Dominika Matuszak i Żanna Tyrała-Wierucka - nauczycielki biologii doświadczalnej i dwujęzycznej oraz Biology SL/HL Matury Międzynarodowej w II Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Lesznie z Oddziałami Dwujęzycznymi i Międzynarodowymi. Celem warsztatów było przybliżenie nauczycielom i nauczycielkom szkół podstawowych metod oraz technik pomocnych w dwujęzycznym nauczaniu specjalistycznego słownictwa, a także sposobów komunikowania się z uczniami na przykładzie lekcji biologii w języku angielskim. Biologia nauczana w języku angielskim wydaje się być nie lada wyzwaniem zarówno dla dzieci jak i uczących, zwłaszcza jeśli chodzi o skomplikowane tematy, takie jak funkcje organizmów żywych. Jednak okazuje się, iż dobrze dobrana metoda pracy, zajęcia laboratoryjne i ciekawy obiekt badań mogą stać się drogą do sukcesu, by zrozumieć materiał i go zapamiętać, a przy okazji poszerzyć słownictwo w języku angielskim